.

.

fredag, juni 17, 2011

God Jul

Tackvare regnet nu så står jag med näsan i min kista som är FULL av juldukar, jag skulle kunna byta dukar minst 4 gånger om dagen under hela december månad......är det vettigt?!
De flesta kommer dock från min mamma och mormor, som båda var "hamstar" och min mamma hade några år då hon virkade och virkade.....och virkade. Då dom inte finns längre ville jag försöka ta hand om det mesta, men nu med lite distans så...... kanske det måste finnas någon reson i det. Nu försöker jag rensa lite smått och spar bara det som jag har minnen med och sådant jag känner att jag själv kommer använda. Antar det kommer bli en process i flera steg, får nog rensa om ett år igen. Vill ju inte bara ha kistan som ett Jul duks arkiv.........







2 kommentarer:

  1. Rensa lugnt ändå... Du vet om några år kanske M eller A vill ärva några dukar?! Man ska inte slänga för mycket... ;-) /en till hamster

    SvaraRadera
  2. Ha ha....jo du kanske har rätt :) //C

    SvaraRadera