.

.

söndag, december 16, 2012

Snöskred

Inatt vaknade vi två gånger att all snö släppte från taket och dundrade ner, åt två håll..........riktigt otäckt när man inte är beredd.

 Så nu når snön nästan upp till fönstrena........................

 Morgonens projekt var att få ordning på det nyinköpta fågelhuset


 Hittade ingen träpinne ledig så jag slaktade den gamla kvasten och tog det skaftet
 Herr koltrast tittade på och tyckte nog jag arbetade för långsamt..........han var redo innan jag ens fått tak och frö i huset.........
 Nya talgbollar i trädet och ett nytt hus som förhopningsvis ger mer plats åt våra fågelvänner.

 Lite dåliga bilder, men denna lilla parvel  med kompisar kom i veckan. Pytteliten vit i grupp, enligt min fågelbok är det Snösparv..kul kul med nya gäster.

2 kommentarer:

  1. Fina små vita! Vi hade dem på besök ifjol men jag trodde det var stjärtmesar... Kolla på dem får du se, rätt lika! :-)

    SvaraRadera
  2. Den är det, Stjärtmes helt klart Tack! Liten och knubbig.

    SvaraRadera