.

.

tisdag, december 04, 2012

Spara allt?!

Min/vår älskade mormor gick bort för ca 10 år sedan, nu har hennes 3 orörda lådor hamnat hos mig och ikväll har jag nu suttit i 3 timmar och bara bläddrat och bläddrat.

 Allt finns sparat .....kvitton, tidningsurklipp, födelse/döds anonnser, hyreskontrakt...........name it. På gott och ont.........jag har sett glädje...och även fällt en tår........

 Men när jag hittar gamla brev (och det är inte bara ett!!!) som jag skrev typ 1978 från läger i fjällen........börjar jag känna att det kanske gått till överdrift. Jag lovar nog att själv bättra mig med "hamstringen", så att inte mina barn behöver sitta så här sen..........men jag börjar ju ana vem jag brås på......

 Självklart är det kul att spara en del, men det är också jobbigt att slänga...........alla födelsedagskort (alla) finns sparade, alla år.........


Dagböcker från 20-30 talet..till 2001..........
Nu har jag så ont i ryggen av att ha suttit på golvet, och Tuva gnäller och vill ut.........så fortsättning får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar