.

.

måndag, november 24, 2014

Omvänd av vän

Hem från jobbet i värsta skitvädret, värre än värst med blåst och regn sidledes. Går direkt ut med Solo, kan ej gå i skogen den är för mörk, är inställd på ett tråkvarv några kvarter i området, tänker inte ens vara duktig och träna henne under promenaden som vi brukar, trist i regn. Men se  så........har jag en hund som går självmant superfint, lungt och precis i jämnhöjd med mig, inte före, inte bakom. Jag kommer på mig själv gå och le i regnet, det är ju precis det här vi går och nöter och tränar, så bara gör hon.....o tittar upp på mig emellanåt.
Självklart kommer godis fram, belöning! Jag provar några "stå" och hon tvärnitar :D, nästan hemma svänger vi (hon) in på bollplan och vi gör tre lyckade inkallningar där hon kommer in vid min sida. Nu går jag i mörker, blåst och regn och småsjunger hem med vår fina lilla kompis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar