.

.

fredag, november 14, 2014

Tråkig dag 2

Somnade och vaknade med samma huvudvärk även idag, jobbigt när det blir flera dar i rad......styrkan tryter, men kämpar.
Det underbara med rasen schnauzer är att de är så anpassningsbara, är jag låg och inte så aktiv ligger de också, är vi aktiva och ska ut  några kilometer med bus är de taggade till 100. Skulle inte palla en ras som "stressade" runt om det kom en stilla dag.

Jobbigast är mitt dåliga samvete, morgon"bajs"rundan blev bara några kvarter, sen vilade vi mest. Vi 13 tog vi oss dock ut i skogen medans det var ljust (skönt) hade henne dock i långlina för då slipper man koncentrera sig, hon kan springa av sig och jag behöver inte ha järnkoll.
Sedan när vi kom in letade jag fram Tuvas gamla spel, efter två minuter förstod Solo att man måste lyfta upp klossarna för att nå godiset.....och hon lämnar de tomma till sist, supernäsa. Kul, när hon var klar så sa hon "kan vi göra igen" och "igen".
Så jag hoppas Solo ändå är ganska nöjd med dagen......

Och självklart ska fåglarna ha sitt, ny mat och.......orkade inte montera in en kvist persilja, satte in hela krukan....hemtrevligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar