.

.

söndag, januari 29, 2017

Solos tur

Var inte ett dugg laddad för hundträning idag, lite ont i huvudet och ruggig (mulet väder, jo det kan faktiskt vara det ibland här men inte ofta :). Har dålig samvete att jag inte tränar med Solo, hon får bara "vardagsträning". Har valt så då hon visar sån ofokusering, speciellt när andra människor är med eller dyker upp vilket är svårt att undvika. Hon ser alltid hur jag packar "roliga väskan" med köttbullar och leksak.... men får aldrig följa med. MEN idag tog jag med henne istället, oj vad stolt hon blev (jag och Java körde ju två timmar igår.)
Det gick över förväntan, nu får matte problem.... dygnet måste ha fler timmar. Hon var duktig och inte alls så rädd som jag trodde, försiktig men inte rädd. Hon är lite "flamsigare", inte lika korrekt i positionerna, inte lika "rapp", men jag blev ändå positivt överraskad. De andra sa direkt, varför tävlar du inte med henne? Jaha, nu känner jag mig ju manad att köra rallylydnad nybörjare med Solo..... Kan dygnet få fler timmar? o när vi tog paus tog solo också paus :) sååå cool.
Kom hem varm och glad, nästan ingen huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar