.

.

måndag, januari 30, 2017

Djurdag

Fick gå hem vid lunch från jobbet idag, huvudvärken gav sig inte utan dunkande och pulserande. Tog mig hem och drog ner rullgardinen och med två goa hundar intill sov jag nästan två timmar. Mådde till lycka bättre när jag vaknade, kände mig som en ny människa.
Tog ut hundarna till skogen, där kan de gå fritt, orkade inte med några hundmöten och disciplin idag. Jag har alltid "split vision" och ser det mesta i skogen, upptäckte två vilande älgar upp på vår högra sida....hundarna såg dem inte och kände inte lukten då vinden nog låg på från rätt/fel håll. Stannade en micro stund, tog två foton och gick sedan vidare för ville inte störa dem så de kände att de behövde resa sig upp. Natur och djurupplevelser ger harmoni (oftast :) det var iallafall mysigare att träffa dessa än den vi krockade med en mörk eftermiddag. Räv i morse och älgar nu, fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar