.

.

fredag, mars 02, 2018

Freitag

Idag kallade jag min verksamhetsledare (=chef, men vi har inga chefer på vårt jobb) för "gest#po"...... men jag lovar jag skrek det inte efter honom utan sa det med ett leende då jag tyckte han betedde sig väldigt osmidigt som ledare... nu släpper vi det.... (o jag gick vinnande ur striden).

Nu tar vi fredag på Klövervägen, hundarna får dela på en knorr... perfa storlek, Java får änden o Solo den tjocka biten o de blir klara samtidigt. Själv tänkte jag öppna en bubbel som vi fått av mitt jobb i bröllopspresent. Men hur länge håller champagne?.... det luktade jäst, så antagligen inte två år i rumstemperatur. Suck! Öppnade en annan Cava istället.... sen har vi en champagne till.... oj oj det här blir tufft.
Googlade lite, champagnen ska hålla 2-3 år (fina sorter längre) i 10-12 graders mörk förvaring och liggande... fail, vi har 21 grader och ljust, stående hos oss. Får gräva en källare.....
Trevlig fredag ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar