.

.

fredag, mars 23, 2018

Lite komiskt

... kanske 😁. I veckan pĂ„ jobbet satt jag pĂ„ ett möte med en av vĂ„ra nyanstĂ€llda, en tjej frĂ„n USA. Jag drog i ett sammanhang ett ordsprĂ„k " spel för gallerit" o hon sa.... jag fattar ingenting. Okej insĂ„g mitt misstag...

Som..... NÀr jag och B skulle ta taxi efter kryssningen förra helgen stod det fullt med taxibilar utanför, chaufförerna (99,5% mörkhyade) gick pÄ gatan och skrek o viftade efter oss/kunderna, bilarna körde lite hur som helst. NÀr vi hoppat i en vettig bil, stÀngt dörrarna sÀger B inte illa menat "shit djungelns lag som gÀller" o vi tÀnker inte mer pÄ det. VÄr afrikanske chaufför Àr tyst, sÀger inte mycket (mer Àn ber oss skriva in gatuadressen i hans Google maps, sÄ han hittar). Vi kommer hem och landar.... dÄ inser jag plötsligt att han kanske inte riktigt vet att "djungelns lag" Àr ett gammalt harmlöst svenskt ordsprÄk, för i detta fall kunde det lika gÀrna vara pÄhittat för stunden..... oj, fniss vi fÄr oss faktiskt en snöpligt stund.....
Ja ja, shit happens 🙊

Idag Ă€r drinken bĂ€ttre.... hĂ€lsosammare Ă€n förra helgens ✌️ apelsin, Ă€pple, morot och ingefĂ€ra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar