.

.

söndag, juni 10, 2018

29.. 168

29 grader varmt, en hund som snart ska löpa (=halvknäpp) och matte med huvudvärk..... så blev vår start idag när vi skulle "premiära" lydnadsklass 1 på hemmaklubben.

168 poäng är kass, men min känsla var ändå ganska bra. De moment vi hade svårast för och som jag trodde vi skulle nolla fick vi iallafall poäng i... däremot de moment som hon kunde perfa missade vi i. Inkallning som är.... ska vara "superlätt", där ville hon bara inte lägga sig.... jag sa "ligg" tre gånger men hon bara tittade ut i luften och ville inte förstå. Efter tre kommandon blir det nolla....

Vi tar lärdom av detta och är en erfarenhet rikare, nu kan det bara gå bättre...

Bra kämpat Cissi och Java! Inget ekipage fick poäng för andra/förstapris... så det var tufft på plan, det är en liten tröst för mig. 

Sen hade jag tyvärr lovat att vara skrivare i klass 2, kul o lärorikt men otroligt jobbigt i värmen. Har vilat här hemma men huvudvärken vill inte släppa.... Urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar