.

.

lördag, juni 30, 2018

Raketstart

Att vakna till brandlarmet är inget mysigt, visserligen var klockan 07.50 men både jag och Rasmus sov. Pulsen på 200, hugger med mobilen, kollar av ingen rök, hur får jag av sirenerna och rösten som varnar........
Tryckte koden på dosan, tänkte fösa ut barn och hundar i trädgården för att slippa oljudet... men så tystnar det. Kille från larmbolaget ringer och kollar läget, phu.
Något fel, de skickar en servicetekniker.

Detta är andra gången på ca 10 år som detta händer, tekniken..... men fy vad oförberedd man är. Skönt i alla fall att veta att det hörs om det är allvar, och jag reagerade blixtsnabbt och sakligt.

Frulle, hundpromenad och bollek avklarat. Rasmus fotade mig o hundarna i parken :) Nu är Rasmus återlämnad och jag tackade för sällskapet, han sa - men vem är med dig i natt då? Gulliga omtänksamma kille <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar