.

.

fredag, augusti 17, 2018

Fin hjälp

Ett lydnadspass med en av de bästa, finns iof många bra instruktörer men Marion är en av mina favoriter. Blir ofta bara så jobbigt, hon kommer med så många frågor..... som sen leder till att jag måste tänka till, så många "ja visst ja" "såklart" "nu fattar jag".... hon är grymt bra på att se hur hunden uppfattar det, och är man otydlig eller belönar på "fel" ställen ja då är det inte lätt för hunden att veta vad man vill. Som tex vid fotgående, där sackar Java efter ibland och jag belönar alltid när hon sätter fart o är tillbaka vid min sida (eftersom jag då blir glad att hon anstränger sig att själv vara tillbaka på plats).... Vad belönar jag då? Jo att hon kan tappa fart och sen komma intill mig o wow då får man belöning. Svårt att förklara men nu har jag iallafall fått mycket att ta tag i, att tänka hela tiden - förstår Java vad jag vill? Kommer inte gå kurs där jag gjort tidigare, nu blir det Marion o mig själv o kompisar. Bra med nya ögon.
Solo satt i bakluckan o spanade på oss, sen gick vi en promenad.... Österhaninge är fint.
Tjingeling och god fredag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar