.

.

torsdag, augusti 09, 2018

Överens


Även om vår husbilssemester inte blev full vecka som tänkt så är jag och B otroligt överens på en sak, det vart vi redan efter ett dygn.......det här är inget för oss.

När vi väl startat gick det bra, sen när vi närmade oss planerad övernattning så Nähä, campingen full...vad gör vi nu? Jag vet inte, inte jag heller.....jag fick sitta o ringa runt till olika campingar o fråga om plats (visst man kan stå "i skogen" men då vi är lite nybörjare med gasol osv så ville vi gärna ha en camping, o man kunde inte förboka bara en natt) .........o toan ville vi inte gärna använda för ingen ville tömma den :/ :p

Fick första dan ändå en jättebra plats (Sundsvall) precis vid skogskanten....precis vid skogskanten där alla dj#vla hundägare skulle gå med sina hundar. var 10:e minut dök det upp hundar kring vår bil, gissa om våra hundar uppskattade det??!! Vi som trodde vi skulle få sitta o ta en öl i godan ro efter all resa utanför bilen fick tji. Nä det blev att stå upp o passa hund, stod vi upp var våra tysta (för då vet de att vi har koll, sitter vi tar de kontrollen o vaktandet).

Gå på toa krävdes kod eller chip kort, o på vägen till toa var man tvungen att hälsa på alla man mötte så när jag väl kommit fram hade jag glömt koden......
o mitt i natten om man blev nödig var det bara att hasa sig ut ur bilen, förbi två glada hundar, ut till toa baracken och tur om jag kom ihåg koden så kom man in.....sen hem igen utan att väcka grannvagnarna.

När hundarna väl vant sig och blev lugna åkte vi vidare o bytte camping, så fick de börja om igen....vakta alla som gick för nära vår bil på nytt. Vilken camping vi skulle till, inte vet jag....bara massa beslut, jag orkar inte ta massa beslut (Inte B heller) semestern går väl ut på att slippa ta massa beslut, det gör vi båda på jobben hela dagarna....avkoppling no no.

Vi var båda var snabbt väldigt överens att vi inte skulle orka 7 dagar i husbil, då hade vi behövt ny semester efter. Nu blev det väldigt kort iof, men familjen framför allt.

Detta har ändå varit jättenyttigt då vi varit inne på både husvagn o husbil. Nu är vi båda helt överens, en stuga i skogen  passar oss perfekt. Inte massa beslut, vi vet vart vi ska, vi vet vad vi har.......trasmatta det har man i torpet.

Vi får väl se.......

Bildresultat för torp i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar