.

.

torsdag, oktober 11, 2018

Höst

Nu är det höst även på vår gata.

Under skogspromenaden började hundarna vädra o dra något enormt, man känner skillnaden när det är något "annat" än vanligt. Mycket riktigt, där uppe stod den o blängde på oss... Älgen de lux. Jag brukar tänka "fota" i nästan alla lägen, men här blev det "öka takten" o hoppas den inte kommer efter oss.

Men så blev jag lite ivrig, kanske ska lämna hundarna och gå tillbaka o fota, gjorde så.....ringde B snabbt o talade om mina planer såååå....han skulle veta vart han skulle börja leta om jag inte kom hem. Men jag fegade, insåg att jag kanske är rent ut sagt dum som gör så, det var en bit att ta sig hem om den skulle jaga mig... o antar att den är snabbare.... så jag tog min kamera o gick hem.
Ni får en hare istället... som måste vara ett av de korkade djur som finns när de springer fram o tillbaka över vägen, uppskattas inte av hundägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar