.

.

tisdag, oktober 23, 2018

Jobbigt

Som jag anat, svårt att få hjälp i sjukvården när man behöver det. Borde inte skriva men kan kort berätta, vaknade 04.30 blek, kallsvettig, huvud o nackvärk.... dag 5 (nä inte sagt något, inte orkat... alla måste vara så trötta på min huvudvärk, vad är inte jag?!) la mig i sängen igen. Ringde B vid 07, kom hem kör mig till akuten jag orkar inte längre (nackont i 10 mån nu måste jag ta reda på varför), så blev det... efter nästan en tim i bilköer.
Nääää du ska gå till vårdcentralen, här tar vi bara emot akut sjuka! I know, men för mig är jag akut sjuk, droppen har runnit över. - Okej, kom in då men det kan bli att det enda de gör är att skriva remiss till vårdcentralen. Rtg? Nääää inte om du inte råkat ut för trauma.
Vi lommade tillbaka till bilen, jag ringer vårdcentralen.... - nästa telefontid är bla bla om tre timmar, ok tar den.
B åker till jobbet, jag inväntar samtal som kom efter fyra timmar. - läkartid, nackont? Nä då ska du till sjukgymnast först. - men det har jag redan varit och försökt. Ja men det finns inga läkartider i hela november och decembertiderna är ej släppta... säger hon och hon kan inte tala om när de släpps, hon vill helt enkelt inte ge mig en läkartid.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jo jag gråter.
Öppna fler privata vårdmottagningar, jag betalar gärna bara jag får hjälp. Dagens sjukvård är ett skämt!

Tabletter och lite vila gjorde att jag orkade ta upp hundarna till skogen, blev dock en kort runda.... åskådare, fina, dagens bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar