.

.

lördag, oktober 06, 2018

Varför

Varför gör man detta frivilligt?

Sovit kass, hjärnan har gått på högvarv hela natten med lydnadsmoment. Upp 07, mer nervös än vanligt.... tom illamående. På toa sjutton gånger, åkte iväg till Nynäshamns brukshundsklubb. Anmälde mig, gick på toa, träffade ett gäng vänner o instruktörer.... ännu mer nervös.
Fick startnummer 2......

Nä idag fick vi inte ihop fokusen, Java var lite mer intresserad av omgivningen (ny plats = svårare) och det var blött och kallt i gräset så alla moment med "ligg" i gick kass. Hon ville inte lägga sig eller så när jag vänt mig om hade hon ställt sig upp, och i denna klass är det många "ligg". När hon också missade rutan (stack iväg fint... men rundade en stolpe på plan istället för att ställa sig i rutan) så tog jag beslutet att bryta. Gjorde några fina fot, gav godis lämnade sedan plan.
Blir bara så depp när hon varit grym på träning, hon KAN ju! Ja ja, jag deppar lite sen tar vi nya tag.
Som sagt, detta betalar man för och gör frivilligt....
Men å andra sidan..... går det bra är ju känslan helt enorm o värt varenda toabesök, illamående o nerver. Tokigt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar