.

.

fredag, januari 15, 2021

Eko...

 Ecofascist..... kanske man ska bli? Nä elda upp minkfarmar är att överdriva.

MEN jag medger att jag agerar kraftfullt så gott jag kan på det skit som kablats ut i veckan om slakterier i Skåne (Rögla slakteri Ystad) som misshandlar, sparkar och slår grisar inna slakt, o den gården var KRAV märkt... FY FAN, jag mailar o ger min synpunkt. Som tur är har det uppmärksammats tack vare Djurrättsalliansen och slakteriet är av med Krav märkningen och stängts. BAM, så bra. Tyvärr finns det väl på fler ställen.... jag funderar helt klart på att sluta äta gris. Tidigare har vi köpt Svenskt/EKO det har känts bra, men uppenbarligen bara falskt, de djuren har inte haft det bra. Vi blir lurade.

En intressant iakttagelser i detta var att jag delade detta klipp från Djurrättsalliansen/Djurens rätt på Facebook ang misshandeln i slakteriet. EN, 1 st av mina vänner gillade det inlägget.... vågade gilla! Lägger jag ut hundpromenader, träning, skog mm får man massa gilla men detta obekväma då vågar inte folk. FEGA fy fn människor......enligt mig.



Trevlig fredag kväll 🐷 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar