.

.

onsdag, februari 13, 2013

Att åka kommunalt

Att jag hade lågt blodtryck på hälsokollen är egentligen ganska konstigt, jag hann reta upp mig rejält på detta nya "acess" system, då bussremsa ej längre finns. Nu måste man välja 2 el 3 zons val när man köper kortet...-"vad är din standard resa, ta det" säger en klämkäck i spärren......-Jag har ingen standardresa svarar jag, då hade jag köpt månadskort. Jag åker 2, 3 och 4 zoner....suck! Här har de missat totalt att ha en utvärderingsgrupp innan man startade. Klagomål är iallafall inskickat till sl!

 Jag tog inte bilen då jag inte ville köa med alla kl 07-08 genom stan, så jag valde helt enkelt (trodde jag) att åka kommunalt. Så dagen mot Sophiahemmet startade med pendeltåg...........

...ångade järnet genom T-centralen............

...tunnelbana till Tekniska Högskolan............******Sophiahemmet mellan 09.00-10.30........
..........tunnelbana..........

........ångade genom cetralen...........

.....pendeltåg mot Rotebro........

..Buss.......som hade ändrat färdväg, jag ser hur den far förbi jobbet och hinner stoppa men får gå 1.5 km tillbaka i snömodd som heter duga. -"Den bytte väg för ett år sedan! ..bla bla, ja jag åker inte så ofta...

********jobba jobba jobba*****

........Direktbuss till centralen.........

klarabergsviadukten........denna gång stormar jag på ovansidan.........

...pendeltåg......(nu är jag nära)
Västerhaninge...bil....blir hämtad vid station.......
Jag frågar mig själv varför jag utsätter mig för detta, det kostade ca 97 kronor så det kan inte vara billigare än bensinen......jag bibehåller lite kunskap om "hur man gör" när man åker kommunalt kanske, blir säkert sjuk av allas hostande......Nääääää Tacka vet jag bilen
Men kom inte och säg att jag inte försökt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar