.

.

måndag, februari 04, 2013

Genväg/senväg

För två veckor sedan skulle jag "lite raskt" beställa nya torkarblad till volvon, de som var på var så kass att jag knappt såg ut. Torkarblad på nätet, leverans tid 1-2 dagar, perfekt!
Typiskt 1, vår modell fanns från 2005 och nedåt, eller 2005 och uppåt....men...vi har ju en 05:a som är uttgen 06 så jag vade uppåt.
Typiskt 2, så vart summan precis 40 kr ifrån fri leverans så jag köpte ett bilshampoo för 80 kr också........så då tjänade vi ju 40 kr....eller?!?
Och nu tror ni storyn är slut............

Jag kämpade med skitig ruta dag efter dag, inga torkarblad. Efter 6 arbetsdagar kontaktar jag dem...aningen ilskt! Men oj förlåt, det var restorder på ett av bladen GLÖMDE vi meddela det -JA det gjorde ni! Har hela tiden trott att "nu kommer de" "nu kommer de", annars hade jag ju köpt på macken.
Dag 7, Nu kom de!
Tror ni de passade????? NEJ!!!!
Inom 20 minuter hade B åkte till Biltema och köpt nya, efter en timme satt de på bilen :) (för att inte jag skulle få hjärnblödning)
Idag har jag skickat tillbaka de jag köpte, företaget var faktiskt lite "serviceminded" för jag fick behålla bilshampot kom kompensation för allt strul.
Men nästa gång blir det inte "snabba, smidiga" internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar