.

.

måndag, februari 25, 2013

Jobba etappvis

Jag jobbar etappvis hemma, i fredags bytte jag en gardin och dammsög....sedan hade jag inte lust mer. I lördags skurade jag golven och putsade en ruta till.....


I går tog jag det sista fönstret och fick även upp nya gardinen där......tänk alla dessa vardags sysslor speglar hur tomt det är utan Tuva. Hon hatade dammsugaren samtidigt som hon skulle vara "mitt i", tog jag ner en gardinstång flydde hon rummet, men kom sedan smygandes för att titta.........jo ljudet av tappad gardinstång är inte alltför mysigt.......eller så kommer "järn-knoppen" hoppandes tvärs över hela golvet.......jag förstår Tuva.

När jag var klar igår pratar jag lite för mig själv....och för Saga som var min åskådare (trodde jag) "-Det här blev väl bra".....tittar i soffan och där ligger hon som en boll sovandes.......och bryr sig inte ett dugg om varken dammsugning eller gardinbyte...............


1 kommentar: