.

.

onsdag, september 10, 2014

Okej

Jo då allt okej, har bara lite mycket på jobbet denna vecka. Två forskare från usa är här och jag är inblandad i deras projekt, möten och engelska hela dagarna.....inte min grej men kul ändå.

Idag smet jag dock från det senaste mötet, ville hem till Solo. Vi fick en så kass tur igår kväll att jag behövde få komma ut. Vi tog bilen igår kväll till ängarna här i området, tänkte träna lite blandat. Först är den del av ängen vi tänkt vara på upptagen, vi får gå en bit bort....där är ängen vattensjuk, två skumma gubbar går förbi och stör, vid hundmöte råkar jag trampa Solo på tassen så hon ylar till....paret vänder sig ilsket och tror jag misshandlar hunden. Hallllå, jag råkade! Ännu mer folk.... Bennet förklarade för mig att andra också får vara där, han kanske har rätt men jag håller ändå inte med.....det ryker ur Cissis öron och vi åker hem.

Idag tog vi revansch, en störtskön prommis mellan 15-16 i eftermiddagssolen. Skogen börjar visa sin höstiga sida, det blir svampfotografering nån dag. Vi avslutade på vägarna i området och fick flera bra hundmöten, stannade fint vid varje övergångsställe. (Mötte en ledarhund/blindhund, Wow vilken disciplin, och Solo vart lika lugn och duktig, det typ smittade av sig)
Cissi & Solo glada & nöjda <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar