.

.

fredag, september 05, 2014

På sjön m jobbet

Tre stora segelbåtar, vi startade vid Bullandö marina och avslutade inne i stan på Strandvägen. På vägen hann vi ha ett race, vi snurrade ett varv (eller vad det nu heter) startade alla båtar med kommunikationsradio och gav oss iväg. Vi fick lära och prova på segling på allvar, grön pinne och röd pinne, styrbord=höger,  ligger bommen åt höger ska man lämna företräde mot mötande, vi seglade med övervak av en proffsig kapten.

Trots vi kom sist (vi hade störst och tyngst båt :) så var det väldigt kul, det underbara sommarvädret gjorde ju inte dagen sämre.
 När vi lunchade la vi alla tre båtarna "på svaj" :) några badade i det 18,5 gradiga vattnet...nej det gjorde jag inte.

                                                            Här var mitt båtgäng idag
 Kul dag, just nu sitter jag i soffan här hemma.....och det gungar......(obs, dricker vatten).......
Kan tillägga också att jag fått en fin fin "bränna" idag, ser och känner jag nu :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar