.

.

fredag, juli 15, 2016

Skitmorgon

Inte ofta jag har skitpromenader i skogen.....morgonpromenaden sög idag, ingen sol. Solo började med att bara spåra, någon ny spännande hund måste ha gått där. När hon äntligen fokuserade på annat skulle Java bajja.... o det är inte det lättaste ska ni veta. Att hitta rätt plats, hua vad svårt hur nödig hon än är. In i riset en gång, två gånger, snurrar lite ut igen, in en fjärde gången och snurra sedan ut... Phaaaa, man sätts på prov. Femte försöket tjohoo. Sedan var det solos tur, hon går iof rakt in snurrar ett varv och gör sedan det hon ska.... men denna gång vart det in under en gran, jag var bara tvungen att släppa kopplet annars hade hon inte kunnat hoppa ut (de kliver nämligen aldrig i "det" utan tar ett skutt därifrån). Min kompis E släppte alltid kopplet när hennes hund gjorde nr2 inne i bushen.... o det gick ALLTID bra. Om det gick bra nu... Not, såklart släpades kopplet genom högen mest i öglan på slutet. Suck! Som tur var hade vi inte långt hem, hon fick gå lös bredvid mig. Kom hem, la skitkopplet i blöt sedan åkte jag faktiskt till Västerhaninge centrum (inte någon metropol precis) men det var kul, gjorde apoteket, mataffären och bolaget.....behövde bara se lite civilisation. Å nu har vi lite nödproviant inför resan i morgon :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar