.

.

lördag, oktober 15, 2016

Idiot

Ute med hundarna, närmar mig hemmåt... ser då att jag får möte av en gubbe på gatan som ibland har en cockerspaniel. Ännu en flexikoppel idiot (förlåt ni som använder) han har hunden 5 meter framför och såklart drar den mot oss. Jag samlar alltid ihop och går kontrollerat förbi möten, för min och deras skull. Jag går ner i gräset bredvid för att visa att jag inte vill att hans hund ska hälsa, då han inte ändrar riktning ropar jag - kan du hiva in din hund? Inget svar, - kan du hiva in din hund, jag vill inte mötas? "Nä det vill jag inte" - vad sa du? "Nä det vill jag inte" säger gubbj#veln. Då sätter jag ner Solo och Java (då de börjat ladda eftersom de hört min... upprördhet) och de sitter superfint, jag står med ryggen mot gubben och hans hund står o blänger 3 m ifrån oss. Så står vi säkert 1 hel minut, när han inser att jag inte kommer gå(har ett staket på sidan så jag kommer ingen vart) så drar han in sin (det är hans nya väns hund) och går över vägen och in i sitt hus. 

Vissa har noll hundkoll och borde ha en porslinshund hemma i bokhyllan istället. Sen kan hans beteende kanske bero på att jag för några månader sedan sa åt hans "dam" att ha bättre koll på sin hund, då den två gånger samma dag kom lös och sprang fram till oss.... vilket jag ogillar, he he! 
Nej okej, jag hade inte silkeslen röst när jag pratade med henne... 

Jag tog den irritation jag fick och fortsatte grundmåla väggen i trappen (ja bättre belysning behövs), röken avtog sakta ur öronen.,,,näsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar