.

.

onsdag, november 09, 2016

Em rapport

Ja vad ska jag börja med? Trump, nä honom skiter vi i. Valde att åka hem från jobbet redan 11.30 då jag såg hur vädret var o hörde alla rapporter (packade banan o vatten) . På bilen låg nya 20 cm snö, direkt i backen ut på E4 stod första långtradaren. Sedan krööööp det fram i 10 km/tim, det tog 1,5 tim till Kista (som tar 14 min annars) 2 timmar till Järva Krog. Efter Eugeniatunneln stod tre långtradare på sniskan så via en fil kom man förbi, Essingeleden hal men ok. Globen 2,5 tim sedan på 73:an var det helt godkänt plogat, halt men tog man det lungt så inga större problem. Så glad efter Handen för då tänkte jag att om jag åker i diket här kan jag gå hem. Tror det måste ha varit över 20 lastbilar som stod i kanterna, galet. Då en vän var inne på onkologen idag och fick besked "överlever julen" kändes denna hemfärd ändå som en bagatell. Nu har strömmen försvunnit här hemma också... men vad gör väl det. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar