.

.

måndag, november 21, 2016

Typical me

Om jag tycker något är dåligt, eller även bra brukar jag ibland förmedla min åsikt och känsla. Vill att personerna det gäller ska veta att det gör något bra, eller för den delen se om jag kan förändra något jag ogillar. Häromdagen skrev jag till Haninge kommun........

Jag fick höra att moduler för asylboende ska byggas på en fotbollsplan en bit bort i Västerhaninge, oavsett vad jag tycker så hade jag lite frågor ang detta. Jag skrev ett kort och artigt mail och frågade vem som var ansvarig så jag kunde nå rätt person för mina frågor......
Fick ett lååångt svar............besparar er all text



Jag tackade för svaret och den förklaring jag fick på mina frågor, stod dock på mig om det som jag tyckte var väsentligt.....fick ett nytt svar igår...................med fikainbjudan av självaste kommunstyrelse ordförande.....


Ha ha, jag Cissi.....får jag ta med hundarna? Hon kanske vill hänga med på en hundpromenad istället i vår fina skog. Nä men allvarligt så tycker jag det var stort gjort av henne, att erbjuda sin "tid" för en medborgare som har "lite åsikter". Jag har inte svarat än, men de jag nämnt det för tycker klart jag ta chansen, här har jag chansen att tala om hur jag tycker vi kan förbättra området. Jag måste ändå ha uttryckt mig ganska bra, något som gav intresse för henne att lyssna mer på.......fortsättning följer, vad tycker du jag ska göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar