.

.

onsdag, februari 03, 2021

Galet

Galet med snö, vi konstaterade att på våra 10 år här på Klövervägen så har det nog bara varit en gång tidigare med lika mycket snö. Var ute igår o tänkte ploga undan så att B skulle komam in med sin bil, men fick ge upp (o det är inte ofta jag gör...) visste lixom inte ens vart jag skulle skyffla all snö o det kom lika mycket nytt som jag skyfflade undan. Gick in o började jobba lite istället........så hör jag grannens snöslunga lite nära.......o ser i köksfönstret hur snön yr. Men GULD så snäll han är, tog vår infart så B kunde parkera, gick ut o tackade o smugglade ner in IPA i hans ficka :).

Ska man investera i en snöslunga? Men hur många år är det tills nästa gång? Men om man ska rädda ryggen...njea vi får väl se.

På framsidan så når nu nästan snön ända upp till staketet såg jag när jag for vid 04.50.............

staketet syns bakom buskarna 10 cm ;)

Gångarna på tomten så att hundarna kan kvällskissa....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar