.

.

söndag, februari 07, 2021

PW motion

Gav mig ut vid 11 i skogen, helt själv. Hundarna får tyvärr isklumpar mellan trampdynorna (hundspann-skor beställda) när man går för långt i denna pulsa de snö, o jag ville gå motionmässigt utan stop. B känner sig lite risig så han hemma me. 

Första sträckan var jag typ person nr 2 som gick, såååå jobbigt. Två steg fram och ett tillbaka i den torra pösiga snön. 

Inte ofta jag vill ge upp men hade jag kunnat lämna.... trycka på "Escape" så hade jag gjort det. Fyyy för bövelen..... 


Jag fokuserade på blå himmel och skön luft, kom hem genomsvettig och röd i hela ansiktet..... föll in i hallen 🦾. Det var inte jättelång sträcka, men tung sträcka ❄️. 

Duschade och bytte kläder, dax för hundarna att få sin promenad. Ut igen, men valde nu inte skogen för hundarnas tassar, minus 6 grader. Gick utefter Tungelstavägen och hade sån tur att jag fick solen i ansiktet hela tiden...... bra ljudbok i örat.

Otroligt skönt att gå på plogad väg då benen är lite möra, blev ung samma längd på sträcka som tidigare. Java gick lös nästan hela vägen hem ända från Lida..... tror bägge våra hundar börjar bli kloka o förståndiga med åren.



Såg denna..... ska efterforska vad det är, brukar kunna de flesta av våra fåglar men osäker här, strömstare? .... vet du? 

Zzzzzzzzzzzzz

Jag kryper nog under en filt ett tag, nöjd men trötta ben. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar