.

.

tisdag, juli 20, 2021

Fel djur

Maten intagen..... 



Skönt att äta ute en Fixardag som denna ⭐.

Igår klippte jag klätterhortensian på väggen mot bastun, och plötsligt blev jag omsvärmad av getingar.....stod uppe på bordet, kastade mig ner och for in på trygg mark och avslutade projektet. I morse lokaliserade B getingboet uppe i fönstret...


Jaha hur gör vi nu..... för stort att mosa eller dammsuga upp, det blev vattenslang med hård stråle 🙈

Boet trillade ner och B for in, vi lämnade det sedan några timmar då vi målade. Men när vi kom hem från att ha ätit höll de på att bygga upp det igen ☠️ som tur var köpte vi getingspray på vägen hem så nu har vi förhoppningsvis avslutat deras byggplaner o jag kan klippa klart i morgon.

Vårt kära koltrastbo rasade i morse, tror ungarna blivit för stora.... men ej flygfärdiga så nu skuttar de runt i buskarna på tomten. Så helt ärligt så har vi haft tomten "stängd" idag för hundarna, getingar och fågelungar. Passat bra då vi jobbat på framsidan, dom hänger ju alltid där vi är....


Gick ett varv nu ikväll för att kolla av "fågelläget".... de är kvar 😬, hoppas borta i morgon.

MEN vad jag upptäckte också vid komposten när jag plocka hallon...... 

..... Nu får det räcka, getingar, ungar och orm!! Ok, snok men ändå. Hoppas den slingrade vidare till grannens groddamm 🐸.

Helt slut 🤣🙈🐸😱☠️🥂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar