.

.

tisdag, juli 06, 2021

Tar tid

Efter min sena frukost blev det insmörjning, fotvård och flourtablett (burk som jag hittade men inte använder jätteofta.... men den hade inte gått ut 😆)..... så gick en timme till. Allt tar sån tid....

Övergick till tomatplantorna som tagit stryk inatt, några låg vikta pga regnet o lite vind. Nu bar jag ner alla o samlade dem vid boden, band upp dem i "taket" som jag sett man ska göra. Det var tungt, inte bra för ryggen, men bra för tomaterna.





Solo hängde med mig ibland, Java fick simma lite och som hämnd grävde hon upp i min säng o torkade sig 🙃. Idag kommer en kylväst till Solo, tänkte bra att ha något som sitter fast på kroppen, hon som är ute med oss varma dagar. Ska bli kul o se om hon gillar den.... 


Dahliablommorna fick också byta plats, nu samlade... 



Ska bli kul att se vad det blir för blommor..... var ju månader sedan jag köpte lökarna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar