.

.

torsdag, juli 22, 2021

Tandfix o träning

På morgonen hjälpte B mig på tomten, han har blivit en hejare i trädgården nu 💪.... okej kanske som han sa... "jag gör ju bara som du säger" 😁 😁 😁

Vid 12 lämnade vi Solo hos veterinären, hon skulle gå igenom tänderna och ta bort tandsten. Detta görs på sövande hund, behövs det drar dom dåliga tänder. Startpriset låg på 2300kr, när man hämtar får man se hur "kalaset" slutar.....

Medans hon låg hos veterinären drog jag och Java till brukshundklubben, de "gamla rävarna" har träning på torsdag fm där jag aldrig kan vara med..... då man jobbar 🤪. Nu passade vi på, superbra hjälp. Gick tillbaka lite i träningen till basic o och fick jobba på att inte titta på Java så UPP med huvudet..... 


Här en kort video på ett kort ff för att jag ska få jobba med att titta framåt, det sista vi gör Java är trött o det var varmt...... men duktig ❤️

Dax att hämta Solo, o vilken lycka...... främst för Solo sållar men också för vår plånbok, MVG -  mycket fina tänder. Tandsten borta, alla tänder kvar

Tjohooo..... dock en trött o hängig Solo 😶


Snart har 3 veckors semester gått 😱


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar