.

.

måndag, maj 25, 2015

Tuff måndagmorgon

En måndag med lite rörig start, men tror jag är på banan nu....
Solo väckte "lillebror"......som väckte Java kl 04, inte alltför lätt att tala om för två 9 v valpar att man ska sova en stund till. (B o jag tog varsin så det gick till slut :)) Att komma ut för att bajsa Solo med två småvalpar var inte heller plättlätt men upp mot skogen gick vi, en valp lös och en kopplad. Sååååklart dyker en okopplad Golden retriever upp, STANNA får jag ur mig, både Golden och Java stannar (mer tur än skicklighet) och jag hinner sträcka mig fram och fiska upp henne i famnen och drar oss in i blåbärsriset. Ägaren kopplar upp sin hund, Solo stormskäller och vaktar valparna, hundägaren börjar babbla ("vilka fina valpar, hur gamla...bla bla")  Jag försöker utan att vara otrevlig förklara läget, solo skäller samtidigt som lillebror smiter ur sitt halsband.....jag fiskar upp honom också i famnen försöker få tyst på Solo.....OCH tanten. Vi vänder och går hemåt, "snälla solo bajsa".....vilket hon tillslut gör och vi kan gå hem. Väl hemma pluppar jag valparna i utehagen, jag ger solo mat och jag tar fil till frukost sittandes på trädäcket i trädgården. 
Andas......
Måste gå fram och se vad valparna äter på, ställer ner tallriken på trädäcket, pysslar lite med valparna och ska gå tillbaka och möts då av en glad Solo med fil i hela skägget......

Nu är lillebrors matte åter och han är tillbakalämnad, och vilken baggis det är att bara ha en valp......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar