.

.

onsdag, september 23, 2015

Eget rum

Sitter här i soffan alldeles ensam och tittar på fotboll, B är på tele2 och jobbar. Java har gått och lagt sig för natten i sängen och Solo har lagt sig utanför "sitt rum". Jo men nåt konstigt har hänt, när jag kom hem idag hälsade de som vanligt sedan försvann solo... hittar henne i klädkammaren. Visst det är mysig där med heltäckande matta, men ingen lampa tänd så mörkt. Hon har helt klart byggt en koja i hyllan för filtar och täcken... dom låg nämligen i en fin hög igår. Hittar inget ben, vet inte varför hon vill ligga där. Passa mina "hund-kul byxor" som hänger där kanske, igår pep hon i två timmar när jag och Java var på kurs (på hundkurs har jag de byxorna). Visst följande hon med ut men sen in i klädkammaren igen... skumt. Till slut ropade jag ut henne och stängde dörren, så nu ligger hon utanför. Hon har tagit det som sitt rum... men jag tror vi håller stängt i morgon. Önskar de kunde prata....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar