.

.

söndag, september 06, 2015

Kul i rugg

Bara för att jag skrev att vi inte haft så mycket regn så kom det så klart i kväll, under vår kurs. Men trots regn i 1,5 tim var det jättekul, det här kan bli vår grej..... och nu kunde vi ha glädje av de kunskaper vi jobbade ihop under tävlingslydnadkursen i våras. (Tävlingslydnad är "strängare" Rallylydnad mer glädje i jobbet, Ni som undrar googla på rallylydnad) Idag lärde vi oss grunderna, lite skyltar, hur man ska placera sig och avslutade med en liten provbana. Solo skötte sig super, följde mig och brydde sig inte alls om de andra hundarna. Vi kom dock hem blöta, kalla och hungriga... nu är det åtgärdat (tack B för middagen) en trött hund snusar i soffan.
På tisdag börjar "puppy" kursen med Java, inomhushall skönt. Sedan 21/9 börjar jag köra boot camp igen 3 ggr v i 6 veckor. Det känns som om jag vet vad jag ska göra på kvällarna framöver, härligt bara kul saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar