.

.

tisdag, september 01, 2015

Liljor

Liljor över hela tomten just nu, maffiga och härliga stora doftar.....luktar, olika färger

 Minns hur jag gick i våras och grävde ner alla knölar, en kasse knölar jag fick av systerdotter <3
 
Några hamnade på mindre bra platser visar det sig nu, men då i våras kändes platserna bra valda....här hittar jag en mitt i det "vilda"
 
Dessa har jag grävt upp och samlat i en kruka, det är de som sniglarna tagit....morr, Men ska försöka rädda dem så de kan komma nästa år. 
Denna gick av i blåsten häromdagen, supervacker inne.......men efter 1 dag åkte den ut, de doftar inte, de storm luktar!. B klagade x flera, och jag håller faktiskt med. Det luktar så starkt att man tom känner "doftvindar" utomhus, men där är det ju bara trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar