.

.

torsdag, september 07, 2017

Hyper

= Java
Igår på lydnadsträningen var Java så övertaggad, duktig men ville bara mer och mer. Trots ganska sent på kvällen, nya intryck o vi var ute, det blev mörkt och väldigt mycket störning så la hon aldrig av. Hon "bjäbbade" om uppmärksamhet, kunde knappt sitta still....ja hade myror i rumpan. När vi kom hem fortsatte hon, hämtade leksaker o ville dragkampa.....jag kunde ha joggat (bad husse, men han var inte så på....:p) ett varv med henne efter för att få henne lite mör.
Efter lite bus, Solo låg bara o tittade o sa typ "hur orkar du"...sen somnade hon till slut bredvid mig i soffan.
Fick många superbra tips för lydnadsklass 1 som är vår nästa klass, bla momentet "rutan" där hunden ska skickas in i en ruta 10 meter bort, den ska först stå still inne i rutan, sedan på kommande lägga sig och ligga kvar tills jag/föraren gått o ställt sig bredvid hunden och sagt "sitt", härliga utmaningar......lite "backa hund" osv. jag har inte vågat träna på vissa saker själv för om man "tränar in fel" kan felen bli så mycket svårare att "träna bort", men nu fick jag rätt redskap, så nu kör vi.
...............men fasar lite för träningarna i slutet av november....då är det nog mössa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar