.

.

torsdag, september 28, 2017

Otäcking

Igår satt en fästing fast på mig 2 timmar.... första gången överhuvudtaget jag har en fästing. Ve o fasa, ogillar de så...... tvättade direkt med alsolsprit, fortfarande en röd prick. Jaha nu ska jag alltså gå o oroa mig för borrelia....ångestdeluxe. Ska vaccinera mig mot TBE, trodde inte fästingar gillar mig efter alla timmar i skogen utan bett.
För avslappning drog och Java jag till brukshundklubben, sista finslipning inför vår nästa sista (om vi sköter oss) tävling denna höst. Hon var super och jag blir trygg, kanon. Slutade med några roliga lydnadsmoment, nu tar vi med oss denna goda feeling.
I morgon blir det en tur till veterinären vid 9 då Solo haft strul med ett öra ett tag... jag jobbar hemifrån. Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar