.

.

onsdag, december 13, 2017

Attack avbruten

Hade nu på morgonen tid hos vår företagshälsovård, uppföljning av proverna de tog för två veckor sedan. Jag var laddad att "gå till attack" och kräva hjälp med huvudvärken som varit extra jobbig nu november och december...typ CT skalle...I MORGON.
Men......hans trygghet, lugn och kloka ord gjorde mig lugn...kom av mig. Är annars van att de "stressar igenom" provsvaren och kör rullande band, lyssnar knappt.

Han lyssnade och noterade, frågade och som tidigare....kom fram till att CT skalle nog inte behövs, utan jag har troligtvis spänningshuvudvärk....nähä! Flera saker han sa kände jag igen på mig, därutav kändes han pålitlig.
Han bad mig däremot omedelbart söka sjukgymnastik (huvudvärkspräglad) och strunta i massage, det är mycket bättre att röra/mjuka på sig själv än ligga statiskt och få massage, okej jag köper det.

Hade också önskat ett "dåligt" blodvärde så jag kund få medicin o må bra.....det kunde han inte leverera...allt var bra.....vilket är bra ju.....man tänker inte riktigt klokt när man inte mår bra.

När jag kom åter till jobbet var det lussefika, o nu ska "tant Agda" boka sjukgymnastik
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar