.

.

torsdag, december 21, 2017

Premiärvab

Efter lunch klockan 11 (min lunch) så for jag på mitt första vabuppdrag. Rasmus är krasslig och de frågade igår om jag möjlighetvis kunde....o eftersom jag ligger bra till och har bra koll (tro det eller ej.... ) på jobblistan inför jul så sa jag ok.
Båda barnen var hemma och första timmen var lugn, vila o mys i soffan. Sedan blev det memory, pussel, duplo mest med Sally då Rasmus inte riktigt orkade utan var nöjd att titta på. Sen gjorde jag nog tabbe att nämna "lera", det blev inte riktigt lite mys o knåd m lera. Sally körde lite mer "all in"... blandade färger (no no), skulle ha precis det som Rasmus hade, var högt o lågt. Det slutade med att jag stod matt i köket och sopade lerpluttar.... de som inte satt i strumpan. Nu är Malin snart hemma här och jag ska försöka hitta hem med några stopp på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar