.

.

tisdag, december 26, 2017

Yes

På eftermiddagens hundpromenad gick jag skrattandes hem. Jag har börjat ha Solo lös även när vi går i området, kör 50-100 meter i taget och hon går förvånansvärt bra. Visst full koll absolut...

Jag har Klövervägen kvar, raksträcka hem med bra sikt. Släpper henne och hon går direkt tre meter framför mig.... precis då såklart går en svart katt över vägen högre upp. I dessa lägen gäller det att vara kylig, no panik. Jag säger glatt "Halloj kolla här" o backar... hon tittar på katten, hon tittar på mig.... "gottis, leta" så slänger jag godis på marken.... hon tittar på katten, och tittar på mig...... O KOMMER TILL MIG. Vilken seger, jag tror visserligen hon tänkte komma o ta godiset och sedan katten..... men vad gör väl det. Sista sträckan blev kopplad, två heta hundar som letade katt. Men jag gick hemåt och skrattade högt.... så duktig hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar