.

.

torsdag, december 14, 2017

Krubba

Jesuskrubba, vet dagens barn vad det är? Jag är inte direkt religiös men uppväxt med söndagsskolan och kyrkan med mormor, så har inget emot det. Mormor hade varje jul en te-vagn med Jesuskrubba och tillhörande figurer och djur, och under en snöig kyrka som lös.

Gissa hos vem detta är nu.... jo då här. Hade uppe allt något år i början, sen erkänner jag att det legat i lådan några jular... det tar ju sån plats. Fick häromveckan en gammal liten te-vagn, samma typ som den andra men mindre så nu tänkte jag.... jag minimerar "upplägget" (det är väl bättre än att inte ha det uppe alls mormor?). Nu står det där, ganska fint.... småbarnen får röra (själv minns jag att man knappt fick peta på gubbarna... Jesus, de vise männen) men ska man förklara, o vad/hur? Jo men undrar om vi ska börja julafton med en kvart religionskunskap?  🤣🤣

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar