.

.

söndag, november 08, 2015

Ös

 Jag skulle verkligen behöva en dags vila, helvila. Sista veckorna har varit jobbiga, ingen ro hemma saker händer som jag inte kan påverka.... Not like. Igår när vi kom hem städade vi hela kvällen, i morse upp 07 då Java skulle lämnas kl 08 för utställning. Trots huvudvärk och allmän förvirring fick jag ett impulsryck och hängde med Sagas uppfödare på dvärgschnauzerpromenad i Paradiset. Motion, natur och trevligt sällskap mår man alltid bra av. Tio hundar fem människor gick vi 6 km slingan o fikade mitt på (tyvärr låg bullen jag skulle haft med mig kvar hemma på köksbänken...). Solo fick springa härligt med nya dvärgkompisar, lyssnade bra på mig och kom när jag ville, fina hund. 

 Väl hemma var det bara att packa släp med byggrester och åka till tippen, tack Ante svärson som hjälpte. Två vändor blev det, så skönt att bli av med. Nu sitter jag för första gången i soffan, B hämtar Java.  Glömmer vart jag lagt nycklar, plånbok, vad jag ska göra.... jag som alltid har koll :/ ja ja det vänder väl.
Java vann sin klass och kom sedan tvåa, en ny fin lila/vit rosett till samlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar