.

.

tisdag, februari 09, 2016

Hur laddar?

Hur laddar du dina batterier?
Jag kommer på mig själv att skriva om "den där" skogen var och varannan dag, har insett att det är mitt levnadssätt. Eftersom vi har den som granne blir det så enkelt, och att vi har den som granne är ju ett val vi gjort. Hur väljer du? Vad är livskvalitet för dig?
Där du bor ska du må bra, din borg.
Jag laddar mina batterier lite varje dag, jag går och insveper lugn i skogen dagligen....du kanske åker på utomlandssemester en, två gånger per år......jag går i skogen, vad är bäst? Liten dos varje dag, eller mega-semester enstaka gånger....vem vet. Det enda vi kan vara säkra på är att det är nog olika för alla, det gäller bara att hitta sin väg. Jag tror dock på en jämn dos, hinner du tömma batteriet för mycket blir det svårare att fylla på.











Sedan är det skillnad på att ladda med mental eller fysisk energi, skogen är nog mest mental laddning...den tar ju lite fysisk energi, men på ett positivt sätt. När jag ska ladda den fysiska delen kryper jag upp i soffan (gärna efter en långpromenad) eller går och lägger mig klockan 21, härligt att B är lika.
Dagens reflektion - Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar