.

.

fredag, februari 26, 2016

Kul

Spårningen idag gick jättebra, Lennart som "farbrorn i skogen" hette hade lagt spåret av djurblod på morgonen. Han visade hur jag som förare skulle bete mig, låta Java jobba i lugn o ro. Han beskrev tyst hur han lagt spåret, när han sa här gick jag höger.....så mycket riktigt drog Java höger, sååå kul att se. När spåret var slut låg en rådjursklöv, spännande tyckte Java. Ny spårning om en vecka, då ska även Solo få köra ett såklart.

Sedan begav jag mig till Hanveden sandområdet , skönt med stora ytor där glada hundar kunde busa....o glad matte.

Här höll en sork på att bli av med livet, hundarna tröck ner näsan och upp hoppar en fet sork.......spännande, eller inte. Väl hemma satt en kopp varm choklad och en ostfralla bra. 
Nöjd Cissi och nöjda hundar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar