.

.

onsdag, februari 03, 2016

Ombyte

Oxveckor, lite lagom tunga och mörka innan våren kommer...... Själv har jag väldigt växlande känslor, ibland trött och nere och nästa stund glad, på topp och ser framåt. Just nu gläds jag mig åt att hundarna ska gå sista dagen på hunddagis i morgon, sedan nästa vecka tar vår gamla trygga hundrastare över igen. Vi gjorde något vi trodde var bra för hundarna, men det visade sig inte alls vara det vi trodde.....ibland blir det tokigt. Vi har haft åsikter redan från dag 1, kallt i boden där vi lämnar (ibland end 8-13 grader, vilket de åtgärdat efter 1,5 månad) snålt/ingen info om hur hundarna haft det, endast sms kontakt vid hämtning och lämning (passar säkert vissa, men inte oss) inte bytt vatten (missförstånd bland personal.....och då menar jag alger i vattenskålen som luktade akvarium...jag hade full fokus på temperaturen i huset så insåg inte att ingen bytte förrens det gått en tid, och vi kunde inte byta/diska själva då det ej finns rinnande vatten i boden) personalen har varit snälla, tillmötesgående och försökt fixa...men fel utrustning/inga rutiner, o det känns ändå inte tryggt, jag orkar inte oroa mig hur hundarna har det på dagarna. De sista två veckorna har inte Solo velat hoppa ur bilen när B lämnar på mornarna :(

Måste bara tillägga, man behöver inte hantera våra hundar med guldvantar MEN vi kräver att de ej ska behöva frysa, få rent vatten dagligen, rastade (alltid ok) och kärlek.....och betalar vi hela femtusenetthundrakronor i månaden ska det kännas topp för både oss och hundar.


BAM, nu kommer det  kännas skönt att veta att de kommer vara hemma i tryggheten, de har flera rum att vara i.......vi vet att Java kanske kommer gnaga på några saker, det får vi "offra"........vi ska köpa hem massor av ben. B har ju bytt tjänst och börjar senare på dagarna och för mig går det fortare hem då trängselskatten helt klart (so far) gjort min hemfärd snabbare, så de har inte så långa dagar hemma. Så det kan bli.....återigen "att man alltid har något att grubbla på"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar