.

.

onsdag, maj 17, 2017

Glad arg glad

Glad, cool tröja. Träna? Nä tänkte ha den när vi tävlar lydnad, passar mina dojjor perfa.... o Javas halsband, yeehhhh.

Arg, kvällspromenaden var kaos, hundmöten direkt utanför huset o det blir aldrig bra, man hinner lixom inte "få ihop" de ivriga. Nu var det värre än värst, trots att jag gick åt andra hållet studsade och morrade de lång tid. Nu var jag förbannad... fick nytt möte i skogen, Solo skötte sig men inte Java. Kom hem helt irriterad... nä det här håller inte.

Tog på mig igen, men en tunnare jacka var helt svettig. På med kopplen, förvånade hundar... som vid detta nu insett att jag menar allvar. Går ut ett varv till, jag kan inte avsluta dagen med irritation. Nu har jag två fromma lamm i kopplet, jippi hundmöte...."ni skulle bara våga" mullrar jag dovt, och ta mig tusan de fattar och sköter sig prickfritt, går fint tyst förbi. Jag vet hur denna ägare går så jag går så att vi får ett möte till... som gick lika bra. Det är väl själva fn att man måste bli arg, men jag kom in med två fina hundar som nu får jätteberöm o godis... o jag är glad. Nu kan jag ta kväller... (B är på fotboll så jag blev tvungen att beklaga mig här) slutet gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar