.

.

söndag, augusti 20, 2017

Trötta

Tio timmar på resande fot och vistelse på Eskilstuna brukshundklubb, åkte 07 hemma 17... o visst är det väl lättare att resa hem om man har vinst i bagaget (vilket vi inte fick idag).
Första tävlingen var i och för sig en vinst, för Java gick SUPERbra. Hon var skyldig till - 2 poäng (98) sen blev jag skyldig till - 30 poäng, förarfel.... så vi landade på 68 poäng.... vilket inte räckte. Vi fick dock "Domarens pris" ett extrapris som domaren delar ut till någon "extra"... o vi fick fina lovord som "ni har potential" det tar jag med mig.
Sol, moln och blåst.... när det var dax för runda nummer två blev det blå himmel och HOT. Jag blev lite stel o nervös och Java tyckte det var för varmt, hon gick o flåsade och var inte alert (nån av oss)... så jag bröt faktiskt, avslutade inte banan. Supertrist att inte lyckats med någon av tävlingarna... vi (jag) får jobba vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar