.

.

fredag, februari 23, 2018

Match

Träffade våra gamla kompisar Marie & Jocke från Värmlandsvägen innan basketmatchen (VM kval) en öl på o learys.... jag cola light, Cissi körde bilen.
Men asså.... Basket i all sin ära, kul och spännande sport, men publiken... och den turkiska publiken. Flera hundra gapiga högljudda turkar..... som skrek och buade osportsligt i Sveriges situationer. Sånt gör mig förbannad..... men för att överleva matchen utan att få hjärnblödning var jag tvungen att försöka koppla bort dem. Tills familjen turk bakom oss tog fram sin "sirentuta" och började.... helt ohälsosamt, o jag fick lock i örat. Både jag och B vänder sig om och blänger på dem, men inte förrens jag säger "men för i helvete gå upp där (hejarklacken) om du ska tuta" så tystnar de.....(förlåt mitt uttryck, men....) 
Sverige vann överraskande matchen, det blev onödigt spännande på slutet då vi släppte in flera mål. Från att ha leda med 10 p,vann vi med 1 p.

Nu hemma i lugnets vrå, me like. Det dröjer nog innan nästa match, den kanske går på tv :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar