.

.

lördag, februari 24, 2018

Pessimist you bet

Idag bestämde vi oss för att åka o handla de där nattduksborden vi sett på Mio. Jättetråkig utgift, ert bord som knappt nån ser.... idag har vi två gamla bord från Ikea som jag målade vita för några år sedan. Borden fanns i grått och vitt, vi vill ha vitt som övriga sovrumsmöbler.... o toppen de fanns otroligt nog inne.

Men mio hade flyttat sitt lager, all "varuutlämning" skedde nu uppe i Länna industriområde. Suck, hade eg inte planerat att åka ytterligare...... sa till B på vägen nu fattas väl bara att de säger - tyvärr missförstånd, er vara finns inte - eller nä vi hittar inga vita..... fick till svar, min lilla pessimist och ett leende. B tar emot lådorna, in i bilen - du kollade väl så att det blev vita nu, nä det glömde han men så fort vi packar upp hemma tittar vi på etiketterna, vita..... yes!

Jag börjar laga linssoppa och B börjar montera sängborden. Jag lutar mig fram o ger min B en kram, o guuu vad rädd jag blev säger jag, trodde de var gråa (antog att baksidan var grå)......gissa vilken färg de hade..... gråa såklart. Jag kan bara småle, vad var det fru pessimist sa.... hade rätt (o vad bra då blev jag ju inte så besviken) B har nu suttit morrandes i telefonkö. All försäljning stoppades, så vi får väl se om vi får några vita.....

(o varför B öppnade, nästan började montera utan att upptäcka färgen... say no more) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar