.

.

tisdag, september 25, 2018

Check

Då kan jag sätta check på kinesisk massage, där de tänker på energiflödet i kroppen. Mitt flöde tog tydligen stopp uppe vid axlarna.......

Det började lite intressant, vi pratade en stund sen sa hon "du kan sätta dig på stolen" så vände hon sig om, o jag chansade... men fel....... - "åt andra hållet".... mehhh.
När jag väl sattlåg där med näsan mot backen började det (efter 10 min "men oj vad du är stel i hela högersidan") ... mmmm I know. Sen kom nyp, knåd, bank, drag, ryckningar å helt okej faktiskt tills jag fick ett gäng "örfilar" på huvudet, säkert 20 gånger..... sen kom bonkandet, hon bonkade med näven över huvudet (o hon hade rejäla händer, trodde hon hämtat nåt redskap).

Efter ca 20 min där fick jag vatten sedan lägga mig på rygg på en brits med filt över, i en timme höll hon tryck på olika punkter bla in under skulderbladen och även nere på sidan av benet. Det kändes väldigt avslappnande och ett lugn i kroppen (nu slogs hon inte), hon avslutade med massage nacke, huvud o ansikte sen drog hon mig i tårna. Slut.
Jag kommer gå dit igen.... åsså ska jag plocka fram spikmattan här hemma.
Undrar hur jag mår i morgon?.....

1 kommentar: